Na zespół Zarząd Miejski i Miejska Rada Narodowa w Kołobrzegu składają się akta następujących komórek organizacyjnych:
I. Zarząd Miejski - 35 j.a.; 1945-1950,
1. Referat Organizacyjny sygn. 1-9. Zgromadzone w teczkach Referatu materiały archiwalne pochodzą z lat 1945-1950. Zawierają one między innymi: protokóły posiedzeń Zarządu Miejskiego w Kołobrzegu, które informują o stanie finansowym miasta, kondycji gospodarczej, przemyśle miejscowym, likwidacji zniszczeń wojennych, usuwaniu gruzów i wraków pojazdów, ekshumacji zwłok, remontów domów, odbudowie i uruchomianiu pzedsiębiorstw oraz zakładów użyteczności publicznej. Jednostki archiwalne zawierają także informacje o: projektach i planach nazw ulic i placów miasta wraz z ich wykazami. W tej grupie rzeczowej znalazły się także normatywy regulujące pracę Biura Zarządu Miejskiego tj. statuty, regulaminy, podziały czynności.
2. Referat Administracyjny sygn. 10-15. Akta zachowane w Referacie pochodzą z lat 1945-1948 i zawierają między innymi: raporty sytuacyjne informujące o stanie liczbowym ludności polskiej, jak i niemieckiej, dane o rzemiośle, przemyśle i rolnictwie.
3. Referat Spraw Technicznych i Majątkowych sygn. 16-18. Zachowany materiał archiwalny pochodzi z lat 1945-1949 i zawiera między innymi informacje o majątku miasta [place, skwery, domy, ogrody], likwidacji zniszczeń powojennych i przebiegu akcji odbudowy miasta.
4. Referat Finansowo-Budżetowy sygn. 19-35. Są to jednostki aktowe z lat 1945-1950, na które składają się budżety miasta i przedsiębiorstw miejskich oraz sprawozdania z ich wykonania.
II. Miejska Rada Narodowa sygn. 36-46. Zachowane akta pochodzą z lat 1945-1950 i zawierają materiały z posiedzeń Tymczasowej Doradczej, a później Miejskiej Rady Narodowej, jej Prezydium i komisji. Zachowana dokumentacja obrazuje ówczesne życie miasta w najróżnorodniejszych jego dziedzinach.